INFINITY scroll / 土屋由貴 / 2022年3月制作
“INFINITY scroll“, Yuki TSUCHIYA, 2022.3.
“INFINITY scroll“, Yuki TSUCHIYA, 2022.3.
ディスプレイ、木製掛、映像再生機器 / 40 × 38 × 6 (cm) / 1分17秒ループ / 2022年
Video w/ Display, Wooden hanging scroll, Video equipment / 40 × 38 × 6 (cm) / 1min17sec (loop) / 2022
Video w/ Display, Wooden hanging scroll, Video equipment / 40 × 38 × 6 (cm) / 1min17sec (loop) / 2022
映像作品 "INFINITY" (ビデオ, 11分, 4K, 2022) を
日本文化のなかの掛軸を想起させる細長いディスプレイに組み込み、
茶道具としての映像を制作した。
日本文化のなかの掛軸を想起させる細長いディスプレイに組み込み、
茶道具としての映像を制作した。
木製掛は本来、季節の俳句が書かれた色紙を挟むための道具である。
私はその書や俳句といった色紙を、映像に入れ替えてみた。
日本文化の中で長く続くものに、今日の技術を組み合わせて
新鮮な感覚をもたらす作品を目指した。
私はその書や俳句といった色紙を、映像に入れ替えてみた。
日本文化の中で長く続くものに、今日の技術を組み合わせて
新鮮な感覚をもたらす作品を目指した。
季語としての映像のモチーフに、水を登場させた。
この映像はCGではなく、作家がカメラを通して撮影した実写素材がもとになっている。
光の分散により、RGBカラーの水面が見飽きることなく揺れ続けている。
カメラを通して光の色を見たときの驚きを、なるべくそのまま保存するように、
また俳句にならってシンプルに映像作品化した。
この映像はCGではなく、作家がカメラを通して撮影した実写素材がもとになっている。
光の分散により、RGBカラーの水面が見飽きることなく揺れ続けている。
カメラを通して光の色を見たときの驚きを、なるべくそのまま保存するように、
また俳句にならってシンプルに映像作品化した。
I matched the video work "INFINITY" (video, 11 min, 4K, 2022) with a long narrow display
that recalls the hanging scrolls of Japanese culture.
The video was produced as a tea ceremony things.
that recalls the hanging scrolls of Japanese culture.
The video was produced as a tea ceremony things.
Wooden hanging scrolls were originally used to hold coloured papers with seasonal haiku written on them.
I replaced the coloured paper and caligraphy of haiku with an imaging art.
I aimed to create a work that would bring a fresh sensation by combining a long-established part of Japanese culture with today's technology.
I replaced the coloured paper and caligraphy of haiku with an imaging art.
I aimed to create a work that would bring a fresh sensation by combining a long-established part of Japanese culture with today's technology.
Water appeared as a motif in my images as a seasonal word.
My images are not CG, but based on live-action material shot by the artist through a camera.
Due to the dispersion of light, the RGB-coloured surface of the water keeps shimmering without ever getting tired of looking at it.
I have tried to preserve as much as possible the surprise of seeing the colours of light through the camera.
My images are not CG, but based on live-action material shot by the artist through a camera.
Due to the dispersion of light, the RGB-coloured surface of the water keeps shimmering without ever getting tired of looking at it.
I have tried to preserve as much as possible the surprise of seeing the colours of light through the camera.
Exhibition at Shinjuku Ophthalmologist Gallery (Tokyo, Japan)
2022.3.4. - 3.9.
2022.3.4. - 3.9.
© 2022 YUKI TSUCHIYA / yukichico